Wednesday, April 7, 2010

UJIAN.

knpa terlalu byk ujian yg dtg dlm hdup ini..hmpir setiap hr ia ada..x habis-habis..
lepas 1 , 1 lg dtg..haahh pening kepala aku..x dpt fikir dgn jelas ..serabut kepala aku dgn semua perkara nih..
tp aku teringat akn firman ALLAH, bahawa ALLAH tdk akn menurunkan sesuatu ujian kepada setiap hamba2 NYA, melain kan utk mnguji tahap keimanan yg ade pd diri hamba tsebut. tp aku rase ujiAN ini sgt berat utk aku pikul seorg diri tnpa ad tmpt mengadu..tp sebenArnya, aku telah lupa bahawa tiada tmpat yg lbh baek melainkn hanyalah kepada ALLAH tmpat terbaik setiap hamba2 NYA utk mengadu nasib, mengadu setiap perkara utk melepaskan kesedihan yg ade. kerana ALLAH tdk akn mentertawakan kita, tdk akn memerli kita, tdk pula akan menjauhkan diri drpada kita, malah ALLAH akn menjdkn kita sebagai hambaNYA yg pling dekat dgn ALLAH. subhanallah..maha suci ALLAH dr segala sifat tercela....setiap perkara menimpa kita ader hikmah nya. aku harus ingat ttg itu. .semua ini utk meningkat kan lg thap keimanan dlm dri aku..semoga dgn ujian yg menimpa menjadikan aku sbagai insan yg bertakwa d dunia n akhirat..juga menjadikan aku supaya tdk lupa bahawa hanya ALLAH lah yg mampu menaklukan hati aku.. insyallah.

No comments:

Post a Comment