Tuesday, April 6, 2010

beri aku kekuatan..

assalamualikum..
haahh,,susah hidup d dunia ini tanpa ade pedoman y tetap n semangat y jitu. tp itulah y perlu d tempuhi stp hamba ALLAH, y hdp di dunia ini. walaupn hya sementara, tetapi berjuta halangan y menanti d hadapan jika kita mahu berada di puncak kejayaan. itulah org kata, kejayaan x dtg bergolek, kita yg mesti mencari nye dgn usaha y kuat n tekun. hanya org y bsemangat waja shja y mampu utk terus mendaki dan mendaki sampai ke destinasi y hdk d tuju. tp, org2 y lemah akan kecundang d tgh jalan, tnpa d tlong oleh sesape kecuali diri sendiri shj. lebih malang lg, jika org y mendaki itu trus jath dn terus bergolek ke bawah dgn mengalami kecederaan yg teruk. sudah tentu org itu amat lemah untk berdiri kembali dan cuba mendaki lg. jd, aku kena jd org y kuat mental n fizikal, walaupn aku jatuh, aku kena berdiri kembali utk mencapai puncak kejayaan yg tertinggi dlm hdp aku. so, jgn lemah semangat n terus melangkah walupn perlahan, kerana kejayaan milik setiap insan yg berusaha demi mencapai ia. oleh itu, aku mesti menjadi insan y berusaha dan trus berusaha kerana aku mahu menjadi y terbaik dan y cemerlang d dunia n akhirat. insyaallah..

No comments:

Post a Comment